Salgs- og Handelsbetingelser hos Odsherred Marineservice ApS
Generelle oplysninger
Odsherred Marineservice ApS
CVR-nr. 40624368
Tinghulevej 8B
4573 Højby
service@odms.dk
Telefon: 88 62 62 32
Priser
Hos Odsherred Marineservice ApS er alle priserne i danske kroner og angivet inkl. moms og afgifter. Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer. Vi tilbyder altid at matche laveste netpris. Det eneste vi beder om, er et screenshot af produktet med pris samt et link til produktet hos den danske momsregistrerede forhandler. Varen skal naturligvis være på lager. Så får du naturligvis produktet til samme pris hos os.
Betaling
Odsherred Marineservice ApS modtager flere former for betaling:
- Mobilepay
- Betalingskort: Visadankort – Visa – Mastercard.
- Viabill: Kreditvurdering foretages før kreditten godkendes, og godkendelsen afgøres udelukkende af ViaBill.
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer, og herefter falder den rente- og gebyrfrie månedsydelse hver den 20. i måneden. Første rate betales, når varen afsendes, og resten senere. Aftalen om betaling hos Viabill bortfalder, når et køb fortrydes.
Ved afhentning i vores fysiske butik tager vi også imod kontanter.
Vi opkræver ikke kortgebyrer.
Bemærk, at der dog stadig kan opkræves gebyrer for brug af korttyper udstedt uden for EU.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Der tages til enhver tid forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.
Fragt
Vi sender med GLS og PostNord. Fragtpris til Pakkeshop er som følger:
- 0 – 10 Kg. kr 65,-
- 10 – 15 Kg. kr 75,-
- 15 – 20 Kg. kr 90,-
Ved levering til dør:
- 0 – 5 Kg. kr 65,-
- 5 – 10 Kg. kr 77,-
- 10 – 20 Kg. kr 95,-
Ved varer der overstiger de muligheder GLS & PostNord tilbyder vil varen blive fremsendt med med speditør ( godstransport ) og evt. pris vil være den tilbudte fra fragtmand.
( Det kan være Nødraketter og lign. varer med “fare” mærkning)
Leveringstid
Leveringstid for lagerførte varer er 1 – 3 Dage.
Odsherred Marineservice ApS tilstræber at afsende ordre indgået inden kl. 14 samme dag, ordre herefter sendes næstfølgende hverdag.
GLS afhenter tidligt og levering er derfor ofte 2 dage fra bestilling.
Ved varer der ikke er på lager, vil der blive oplyst en forventet leveringstid på mail efter vi har fået denne fra leverandør.
Bemærk at der kan fremkomme længere leveringstid end først antaget.
Ved Linder joller og tilbehør hertil, som ikke er på eget lager, men på lager hos vores leverandør, kan der forekomme længere leveringstid.
Den præcise leveringstid vil blive oplyst via mail så snart vi får den oplyst. Joller sendes ikke og skal altid afhentes ved fysisk butik.
BEMÆRK: Selvom jollen er købt med f.eks bådtrailer eller anden transport herfra, er det altid kundens ansvar at transportere jollen på lovlig og forvarlig vis.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.)
Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til salg@odms.dk
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, fragtomkostninger returneres ikke, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering af en vare
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Visse varer kan ikke returneres med normal post/GLS. Dette gælder bla. for: Joller, og andre større varer som ikke håndteres af PostNord eller GLS.
Udgifterne til returnering af disse varer skal skaffes ved fragtmand. (Vi kan bestille returnering ved fragtmand og prisen vil blive oplyst ved bestilling af dette).
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
- Varer med abonnement ( kort software, telefon kort mv.) hvor dette sættes i gang før levering af varen eller abonnement hvor emballagen er brudt efter modtagelse.
- Special software med abonnement.
- Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdning.
- Levering af ikke-finansielle ydelser, der er færdigleveret, hvis du forinden har accepteret at ydelsen sættes i gang, og at din fortrydelsesret dermed mistes.
- Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg
- Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
- Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
- Levering af varer, som på grund af deres natur bliver blandet sammen med andre varer ved leveringen, og ikke kan skilles ad igen.
- Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos dig, som du udtrykkeligt har bedt om.
- Levering af plomberet software (kort mv), som du har brudt plomberingen på.
- Levering af digitalt indhold, f.eks. computerprogrammer, apps, spil, musik, film mv.,
som ikke leveres fysisk på f.eks. CD eller DVD, hvis du forinden har accepteret at udførelsen sættes i gang og at din fortrydelsesret dermed mistes. - Finansielle ydelser omfattet af lov om realkreditlån og realkreditobligationer m.v.
- Aftaler om varer, ydelser, hvis prisen afhænger af udsving på markedet, som den erhvervsdrivende ikke har nogen indflydelse på, og disse udsving kan ske i fortrydelsesperioden.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, ( dog ikke leveringsomkostninger ) senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt.
Varen sendes til:
Odsherred Marineservice
Tinghulevej 8B
4573 Højby
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.Vi modtager aldrig pakker der fremsendes på efterkrav.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse. HUSK forudgående aftale.
Fortrydelsesret i erhvervskøb
Her gælder de til enhver tid gældende regler for handel B2B.
Reklamationsret privat handel.
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi vareprisen. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.
Varen sendes til:
Odsherred Marineservice
Tinghulevej 8B
4573 Højby
- Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
- Vi modtager aldrig pakker der fremsendes på efterkrav.
- Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for Odsherred Marineservice ApS. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.
Personoplysningerne registreres hos Odsherred Marineservice og opbevares i maksimalt fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på https://odms-baadudstyr.dk/ er Leon Eifos.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: (webshop@odms.dk).
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte salg@odms.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: service@odms.dk